Anafylaktický šok léčba u dětí


Anafylaxe je alergická reakce na alergen bezprostřední typu. To má v krutosti a rychlosti příznaků nic nevyrovná.
Při neposkytnutí včasné lékařské péče, což vede ke smrti. Jeho hlavním rysem je náhlé objevení se zdá na pozadí plné zdraví. Vzhledem k tomu, že toto je ohrožující onemocnění s rozvojem komplikací, anafylaktický šok u dětí léčbu a prognózu, závisí na tom, jak byla uvedena včasné diagnózy. Proto je nutné pochopit, podrobněji to, co představuje nemoc.



Příčiny anafylaktického šoku u dětí

Za prvé, je to drogy, se uvádí, že riziko anafylaktického šoku u dětí během léčby, nemoc roste asi 10 krát, může to způsobit drogy. Zejména se odkazuje na antibiotika (penicilin). Rychlost a rozsah anafylaktické reakce, závisí na způsobu podávání léčiv a na skutečnost, jak moc se dítě je náchylný k alergickým reakcím, jak je často uložena v minulosti, léky, i když často nemocný, pak tedy riziko anafylaktické zvyšuje šoku. Nemůžeme brát v úvahu dědičný faktor anafylaxe u dětí, anomálie ústavy, to diatéza: exsudativní, limfatyko-hypoplastická, neuro-artritické a urát.


Když může nitrožilní léková reakce rozvíjet rychlostí blesku, nazvaný "hrot jehly." Díky zavedení léku intramuskulárně očekávat poradna anafylaktický šok od několika sekund až po několik hodin, to platí i intradermální podávání léků. Z toho vyplývá, že dávka, která může způsobit anafylaktický šok, může být zanedbatelný. Pokud se lék užívá perorálně, reakce se vyvíjí 15-20 minut do několika hodin. Typicky, anafylaktický šok se vyvíjí s opakovaným injekcí léků, ale děti, jejichž matky během těhotenství a kojení dostávají lékařskou péči pro této drogy, a lékaři mohou vyvinout a při prvním kontaktu s alergenem, protože těla jsou sensybylyzyrovannoho , Před léků, které způsobují anafylaxe u dětí lze přičíst k alergickým reakcím na vakcíny, séra, gama globulin, rentgenová kontrastní činidla pro diagnostiku. Velmi zřídka anafylaxe vede k potravinové alergie nebo edici k hmyzím bodnutí. V tomto případě se obvykle informace o historii, které označují, že dítě utrpěl pomalý typ alergické reakce na určitý potravinářský výrobek ve formě akné, atopická dermatitida.


Klinický obraz

Úplně první příznaky, počínaje anafylaktický šok u dětí jsou: úzkost, těžké, pulzující bolest hlavy, strach, závratě, studený pot, zvonění v uších, znecitlivění obličeje, rtů nebo končetin, ztráta vědomí. Někdy se to vše za doprovodu angioedému, kopřivky. Děti si stěžují na dušnost, pocit tlaku v hrudníku v důsledku křeč průdušek nebo alergické otok odkazu hrtanu. Zapojení gastrointestinálního odpadů projevuje prystupopodibnymy bolesti břicha, nevolnost, zvracení, průjem. Vzhled pěny z jeho úst, myyazytsilni defekaci (stolice) nebo močení. Krevní tlak dramaticky sníží, puls se stává nitkovité. Vždy existují náznaky, že se tyto příznaky a symptomy se objevily po zavedení léku nebo nějaké jiné vystavení alergenu, jako jsou potraviny.


Pokud dojde k anafylaxe se ztrátou vědomí, mohou děti umírá během několika minut od zadušení nebo po několika dnech těžkých a nevratných změn vnitřních orgánů, glomerulonefritida, gastrointestinální krvácení, otoku mozku, atd.

Velmi často se stává, rozvoj anafylaxe pozorovány dva faznot tok je, když po mírné zlepšení obecného stavu zhoršení nastává náhle, ve vztahu k pacientům, kteří měli anafylaktický šok, je nutné v nemocnici po dobu nejméně dvou týdnů. A pokud by měl alergickou reakci na léky drogy, později se jeho nemocné děti zakázáno jej používat pro život, a pro jmenování ostatních drog, musí být testovány na kompatibilitu.


Léčba anafylaktického šoku u dětí

Začíná to okamžitě, a to i při sebemenším podezření, je nutná hospitalizace. První opatření je zastavení léku nebo jiného alergenu injekčně 01% roztok adrenalinu dávkování závisí na věku dítěte, podkožně nebo intramuskulárně, položený na chladné zóny hit allehena. Okamžitě začít správu, nejlépe intravenózní, hormonů nadledvin: deksametazn, prednison nebo hydrokortizon. Pokud anafylaktický šok nastal v zdravotnickém zařízení, by měly všechny nezbytné přípravy být v Antishock souprav. Vzhledem k likvidací následků anafylaktické reakce závisí životnost dítěte. Když alergen vstoupí do těla přes žaludek, ujistěte se výplach žaludku, a měl by dávat aktivní uhlí.


V případě, anafylaktický šok vytvořena mimo zdravotnického zařízení. To okamžitě ukončit kontakt s alergenem, pak nemocné dítě by měl být kladen na stranu a vzhůru nohama, ke zlepšení průtoku krve a zabránit udušení zvratky a záznam jazyka. Zajistěte čerstvý vzduch, a ujistěte se, že zavolal sanitku nebo zdravotníka. Pokud je to nutné, zavést umělé dýchání.

Prevence výdaje, je velmi obtížné, mělo by to nanejvýš pečlivě předepsat léky, pečlivě zavést pevnou stravu, děti prvního roku života, zvážit rodinnou predispozici k alergickým reakcím.